Consumentengedrag 3.0
‘Op expeditie door de wereld van consumenten’
Ontdek consumentengedrag en innovatie in de praktijk! Wil jij leren hoe je consumenten écht begrijpt, hun keuzes beïnvloedt, en hoe je deze kennis kunt inzetten in jouw toekomstige carrière? Tijdens deze minor ga je als professional je talenten verder ontwikkelen en krijg je meer inzicht in jouw rol in een veranderende wereld.
Voor wie is deze minor? Ben jij nieuwsgierig, proactief, ondernemend en kritisch denkend? Wil je graag een positieve impact maken in een wereld vol verandering? Dan is deze minor perfect voor jou!
Wat kun je verwachten?
De minor bestaat uit twee delen:
- Groepsproject: Werk in een multidisciplinair innovatieteam aan klantgerichte concepten met een WOW-factor. Dit doe je, in co-creatie met een betrokken opdrachtgever. Zo pas je je kennis van consumentenpsychologie gelijk toe in de praktijk.
Je gebruikt hierbij de bewezen FORTH Innovation Method, die wereldwijd succesvol wordt toegepast in organisaties. Wij vertaalden de methode naar onderwijs. - Individueel traject: Verdiep je in een onderwerp binnen consumentenpsychologie/gedrag dat jouw speciale interesse heeft. Jij bepaalt de richting en ontwikkelt je tot expert in jouw gekozen gebied.
Wat biedt de minor jou?
- Toegang tot inspirerende masterclasses en workshops.
- Diepgaand begrip van consumentenpsychologie en trends.
- Opdoen van klantinzichten.
- Hands-on ervaring met innovatieprocessen.
- Werken met studenten van verschillende opleidingen in co-creatie met opdrachtgevers.
- Een officieel Green Ambassador Certificaat.
- De mogelijkheid om jouw transitievaardigheden en innovatieve mindset te versterken.
- Een gezellig en waardevol semester dat positief beoordeeld wordt door studenten.
Leerdoelen
De student kan:
- met behulp van creatief onderzoek klantinzichten verzamelen.
- trends en kansrichtingen onderzoeken en benutten.
- alle fases van het FORTH innovatieproces doorlopen en op goed niveau uitvoeren, innovatief vermogen.
- verbindingen leggen om tot een samenhangend kansrijk klantgericht communiceerbaar concept te komen.
- consumentenpsychologie in de praktijk toepassen.
- ondernemend en op een professionele wijze met opdrachtgever werken.
- creatief kwalitatief diepgaand consumentenonderzoek doen op een onderwerp naar keuze en dit op een professionele manier presenteren.
Ingangseisen
Wie kan deelnemen? Iedereen met een afgeronde propedeuse en een sterke motivatie is welkom. De minor is intensief en vraagt om nieuwsgierigheid, proactiviteit en een kritische blik. Vanwege de populariteit van de minor, vindt selectie plaats op basis van een motivatiemail.
Stuur deze vóór 30 mei 2025 naar consumentengedrag3.0@org.hanze.nl. Stuur als bijlage het studiepuntenoverzicht van je afgeronde P mee. Je inschrijving is pas definitief als je op basis van je motivatie bericht hebt gekregen dat je wordt toegelaten.
Literatuur
De Innovatie Expeditie – Gijs van Wulfen en andere relevante bronnen.
Rooster
We werken in beginsel fulltime. Op de maandag, dinsdag en donderdag werken we fysiek op de Hanze.
Toetsing
Presentaties van concepten en een website met (tussen)producten; géén tentamens.
Rapportage (vorm naar eigen keuze) voor de individuele lijn.